W dniu 21 listopada 2024 r. Sąd Apelacyjny w Warszawie (SSA Dagmara Olczak-Dąbrowska, SSA Beata Byszewska, SSA Katarzyna Polańska-Farion, sygn. I ACa 2053/22) oddalił apelację pozwanego w całości i zasądził na rzecz powodów 8.100 zł tytułem kosztów procesu. Apelacja dotyczyła wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 25 sierpnia 2022 r. (sygn. XXVIII C 854/21, poprzednia sygn. XXIV C 632/21, SSR del. Tomasz Leszczyński), w którym Sąd ustalił nieważność umowy z kwietnia 2008 r. i zasądził od mBank S.A. na rzecz powodów kwoty 351.355,74 PLN i 142.046,83 CHF wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie od 5 maja 2021 r. do dnia zapłaty.
Sąd w całości podzielił argumenty zawarte w odpowiedzi na apelację. Wskazał, że Sąd I instancji prawidłowo dokonał ustaleń faktycznych i dokonał prawidłowej oceny prawnej. Pozwany w toku procesu kwestionował status konsumenta wskazując, że powód w czasie zawarcia umowy był dyrektorem jednego z departamentów (niezwiązanym z udzielaniem kredytów) w pozwanym banku. Sądy nie miały jednak wątpliwości, że sam fakt zatrudnienia w banku nie pozbawia powoda statusu konsumenta.
Sprawę prowadziła adw. Anna Bielecki. Wyrok jest prawomocny. Postępowanie trwało 45 miesięcy, z czego 27 miesięcy w II instancji.